Vince

En vecka och en dag har gått sen våran lilla Vince inte ville titta ut, eller ut ville han väl men gjorde det lite svårt för sig genom att lägga ansiktet framåt så det blev för trångt för att komma ner.. Vattnet gick kl.12.50, en timme innan jag skulle till barnmorskan, inne på pressbyrån i Motala.. Det var bara att åka hem, ringde förlossningen och fick en tid kl.18 för kontroll.. La mig i soffan för att försöka vila lite men det var ju inte det lättaste.. Tog väskan och åkte in, på vägen började värkarna komma lite smått men väldigt oregelbundna så jag trodde inte vi skulle få vara kvar.. Men han hade bajsat i vattnet så dom ville ha kvar oss för kunna ha extra koll.. Vi gjorde oss hemmastadda i rummet och värkarna kom oftare och starkare men det gick fortfarande att kontrollera, sitta i duschen var väldigt skönt.. Tillslut fick jag börja med lustgas, vilket var lite otäckt i början men som kom att bli min bästa vän;) Nån gång under natten kommer narkosläkaren och sätter EDA, bedövningen gjorde fruktansvärt ont men sen var jag med i matchen igen, smärtan var som bortblåst.. Det hände inte mycket och jag var öppen 6cm väldigt länge så runt kl.6 får jag dropp som ska hjälpa mig, men det hjälpte inte mycket fast dom ökade droppet hela tiden.. Det kom läkare och tog blodprov på Vince för att se så han mådde bra och det gjorde han som tur var.. Runt kl.17.30 kommer barnmorskan in med läkaren och säger att vi bryter där, det får bli akut kejsarsnitt.. Det var otäcka känslor som jag kände då, det hade jag absolut inte räknat med.. Som tur var så fanns det ett rum ledigt så vi fick åka upp på en gång så jag hann inte tänka allt för mycket, det var bara att köra.. Kommer till OP, blir bedövad och dem kollar så det är bedövat ordentligt, det är det.. En sköterska rengör magen och då märker jag att jag känner men narkosläkaren säger att det är bedövat så det är okej att börja.. Men det var det inte, läkaren börjar snitta och jag får ont.. Daniel får gå ut från rummet och jag blir sövd.. Kl.18.20 kommer Vince ut.. Efter att jag vaknat får Daniel och Vince komma ner till mig, fortfarande lite borta men vilken känsla det var att få se sin son för första gången, helt magiskt.. Sen blev vi flyttade till special-bb där vi blev kvar i 3 dygn.. 1 natt fick Vince sova på neontalen, han hade hög sänka och dem trodde han hade en infektion, men dagen efter hade sänkan sjunkit och allt såg bra ut.. Det blev så bara för att han hade bajsat i vattnet och fått i sig lite utav det..
Här hemma funkar allt jättebra och det är helt underbart med en liten goding som Vince!
En kort sammanfattning

Kommentarer
Postat av: Amokk

En nljd Vince o en trött mamma. Du ser ut som härligt nybliven mamma. =o)

2010-10-09 @ 15:16:03
Postat av: Amokk

En nljd Vince o en trött mamma. Du ser ut som en härligt nybliven mamma. =o)

2010-10-09 @ 15:16:29
Postat av: tessan

åååå fick tårar i ögat att läsadin histora man blir på mind om sin egen man glömer väldigt fort... det bästa:) vad fina ni är!! puss på er

2010-10-10 @ 18:10:02
Postat av: Mamma

De var mycket ni fick gå igenom som man inte hade räknat med, undebart att allt gick bra o min älskade dotter o mormors lille prins mår bra idag. Tack för en härlig lördag. Puss

2010-10-10 @ 22:05:48
Postat av: Anonym

Han är så fin...ja mamma med ;))

2010-10-10 @ 22:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0