Skittand

Fick en tid hos tandläkarn idag, mindre kul.. Hade ett sort hål i tanden som det dessutom var inflammation i, så hon borra upp och satte en provisorisk lagning som ska sitta i till i höst och förhoppningsvis så har inflammationen läkt och tanden går och laga.. Annars blir det till att rotfylla för 3000-4000 eller att dra ut den.. Jag vet inte vilket som är värst, att lägga så mycket pengar på en tand eller att ha en glögg.. Det är ju inte så kul att ha en stor glögg men det är tanden näst längst bak så det skulle ju kanske gå att leva med.. Men jag tror nog det blir en rotfyllning i så fall.. Men förhoppningsvis behöver jag ju inte välja utan får tanden lagad.. Nu känns det iaf som att bedövningen börjar släppa, skönt.. Bara jag inte får massa ont nu.. Och vad det kostar har jag ingen aning om, det gick inte att betala där så dom skulle skicka en räkning.. Blir en rolig överraskning.. Men jag har tydligen 600 kr sparade från försäkringskassan så lite billigare blir det ju=)
Nu ska jag nog sätta mig och plugga en stund, sista inlämningsdag imorrn men nu har jag inte mycket kvar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0