Sommar??

Vilket väder!! Är sommaren här nu?? Det hoppas jag att den är, nu kan det väl inte komma fler bakslag va!?! Jag tog med mig Embla på en liten promenad, inte så lång bara 30 min, och det var så skönt men nu är jag lite trött i ryggen.. Konstigt att jag blir trött i ryggen efter en liten promenad men inte lika trött när jag jobbar, kanske beror på att man gör olika rörelser då..
Vi har ju lite olika projekt för huset, just nu håller vi på och målar och målar för på lördag kommer Daniels morfar och ska börja sätta upp vårat staket på framsidan.. Han är så snäll morfar Yngve, han har hjälpt oss med så mycket och mer blir det nog så länge han orkar.. Sen ska vi ju fixa barnkammare.. Allt från början, måla, köpa grejer, möblera och pyssla, allt ska fixas så det förhoppningsvis är klart när plutten kommer.. Någon som har förslag på färg/färger som passar till både pojke och flicka får gärna säga till.. Själv är jag lite inne på grönt, en ljusare grön men vi får se.. Vi skulle egentligen behöva måla om hela huset för det ser för taskigt ut men det får nog kanske bli ett senare projekt, kanske till nästa år.. Sen i höst kommer ju plutten då så då får vi väl fullt upp, men vi har även tänkt att göra om lilla toaletten.. Det är ett måste.. Ett projekt som vi hade tänkt och lämna till nästa vår/sommar var våran stora rabatt på baksidan, men när jag kom upp härom morgonen såg det ut såhär
Inte så kul och inte så bra.. Tanken var att vi nästa år skulle ta bort alla bjälkar och växter och göra en slänt med gräs och sen göra nån lite mindre rabatt där.. Det är fortfarande det jag vill göra men vet inte om jag har varken lust eller ork i år, hade verkligen inte räknat med det.. Men nåt måste vi ju göra åt det, det kan ju inte vara sådär..
Kom på att vi ska lägga trall på baksidan bredvid altanen i sommar oxå.. Det blir så himla varmt inne i det inglasade så det kan vara skönt att ha nåt ute.. Som sagt, vi har några projekt.. Och fler har vi, men en sak i taget annars får arga snickarn komma hit sen och det vill vi inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0