Min vanliga tur

Vilken helg.. Det börjar med att Daniel går ned med en kompis och kör lite freesbee-golf på ett fält så jag tog med mig Embla och åkte ner dit så hon fick springa av sig lite.. Men vi hann inte vara där så jättelänge, för det brände till satan på min tå och vad satt inte där om en geting.. Lika bra att åka hem och lämna Embla och sen ner till vårdcentralen, har ju alltid väntat nästan ett dygn förut med att gå ner men av erfarenhet så vet jag nu att det är lika bra att gå på en gång.. Det brukar vara så att en läkare tittar på mig där jag blivit stungen och skriver sen ut penicillin.. Men nu svullnade foten upp på en gång så läkaren skrev ut kortisontabletter som jag skulle ta 12 st av när jag kom hem, men han skrev även ut penicillin som jag kunde hämta idag om jag inte tyckte att kortisonet hjälpte.. Men foten har inte svullnat och den gör inte ont så jag tyckte inte jag behövde penicillinet.. Men idag var vi ju i Gränna och gick runt några timmar och när vi kom hem så åkte vi och bada och när vi kom tillbaka därifrån så svullna foten upp :s så typiskt när det är lördag kväll, finns inget apotek öppet varken nu eller imorrn.. Men vi får se hur det är på måndag, ska inte anstränga foten så mycket imorrn, kan ju vara därför den svullna upp så mycket nu.. Hoppas på det bästa för jag vill gärna slippa penicillinet..

Men annars har början på helgen varit toppen, fam. Nilsson kom hit igår eftermiddag.. Satt och prata massa strunt och grilla.. Sen idag åkte vi som sagt till Gränna, det var mysigt att gå runt lite där och kika.. Alltid kul att se nåt nytt=) Så när jag bloggat klart ska jag nog lägga mig i soffan med en polkagris ;)

Imorrn ska jag nog spendera största tiden av dagen på stranden, får passa på för nästa vecka jobbar jag 5 nätter så då orkar jag nog inte så mycket mer..


Embla är på väg i och ska bada i Gränna, det tyckte hon va skönt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken otur du har. Hoppas du känner dig bättre. Moster

2010-07-10 @ 23:39:59
Postat av: A

tråkigt :/

2010-07-10 @ 23:48:47
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0